söndag 22 februari 2015

Återbesök

Vilket bra återbesök det blev i veckan hos ortopeden. Fick verkligen gehör för mina farhågor och respons på mina frågor. Besöket resulterade i en remiss till Skönvik, smärtrehab i Säter. Lång väntetid iofs men jag är inte helt ovan att ringa och tjata! Det känns bra. Min ortoped kan jag alltid ringa men just med rörelsesmärtan måste han skicka mig vidare. Jag förstår att jag inte kan fortsätta så här med värken och smärtlindring. Någon slags förändring måste ske. Jag får hålla tummarna att det går vägen. Har förberett mig redan med en bok som jag vet dom jobbar efter. Har börja läst denna i går. Kanske hittar en liten dörr att kunna gå igenom redan snart. 


Annars är jag på förkylning nr 2 i detta nu. Trist. Fördelen är att det är skid vm på tv från hemmaplan i Falun. Det hjälper en att stå ut. Det är fantastiskt att kunna heja på dom gul blå! Herrstafetten hade jag tänkt se på plats men jag är ganska mkt orolig hur min rygg pallar ca 44 499 st runt omkring mig.