fredag 10 juli 2015

Almedalen mitt i allt elände

Några veckor har lätt sprungit förbi sen sist jag skrev några rader. Midsommarafton blev inte riktigt som vi tänkt oss. Min kära mamma blev dålig och hamnade på lasarettet och är fortfarande kvar där Tänker inte skriva mer än så om det men hela midsommarhelgen var helt upp och ner, Veckan efter oxå. Det tar på krafterna att varje dag åka till lasarettet och det tar energi som man inte har, att varje minut hålla i mobilen och vänta att den ringer. Att man ska få såna där dåliga nyheter. Men ta i trä, dagarna går långsamt utan att det där samtalet kommer...

När läget var så pass stabilt det kunde bli så drog vi till Almedalen i Visby. Politiker veckan som kärleken ville till. Det blev tight med tiden för han skulle börja jobba igen men vi fick ihop det. Hittade natt båtresa och boende precis utanför muren dvs gångavstånd till Almedalen. Vi hade en sån enorm tur med vädret! Sol och 25 grader varmt varje dag. Vi badade och myste på dagarna. Promenerade runt i Visby. På kvällarna var det politikertal som gällde. Vi lyssnade på Sverige Demokraterna, Moderaterna och Miljöpartiet. Mycket folk alla kvällar. Fantastiskt fina kvällar. Kunde tanka mkt kärlek och energi. ♥ Så välbehövligt! Fina Gotland, har varit där 3 ggr nu. Misstänker att det blir fler. :-)
Underbara Almedalen
Paradiset på jorden: Blå Lagunen
Paradiset på jorden: Blå Lagunen 

TV 4 Kändisar fångade jag med kameran

Jimmie Åkesson 
Botaniska trägården

Fina fågelbilder när barnen lånar kameran 
Utsikten när vi kom ut från lägenheten
Sista kvällen på stranden
Kneipbyns vattenland sista dagen så vi brändes oss riktigt ordentligt :-)


Ja, så till ryggen. Det gick att resa till Gotland. Min nya medicin hjälper, blir lite bättre varje dag och försöker att inte röra mig så stelt. Dopade mig med alvedon under resan och det funkade. Ont varje dag, ja, men ok. Tog många vila pauser när vi var ute och gick, ändrade läge om vi satt länge osv. Har lärt mig ofantligt hur jag ska undvika smärtan om jag kan. Det var därför jätte bra att vi hade gångavstånd till lägenheten så jag kunde gå dit och lägga mig för att vila närsomhelst. Perfekt!

Jag är innerligt glad över att jag fick en remiss till Smärtrehab i Säter. Övertygad om att det kommer bli toppen bra!