lördag 31 januari 2015

Jobba

I går var det dags för mitt första pass i åren sen den 26 okt 2013. Den dagen sjukskrev jag mig. Grät floder när jag körde hem för det gjorde så ont. Landade i soffan och hämtade andan några minuter. Packade en väska och sen körde min man mig till akuten. Man kan säga att det var där allt rasade samman. Korthuset föll.
Ja, hela den resan efter den dagen är ju ett kapitel för sig med många sidor. Men sedan den dagen har jag inte jobbat i vården. Från den 1:a september har jag varit på kontoret med anpassade arbetsuppgifter. I går kväll var det alltså dags att testa ett 4:a timmars pass i vården. Kände mig helt borta. Tankarna på vad som hände sist jag jobbade fanns med mig hela tiden. Just med arbetsuppgifterna kom det ju tillbaka pö om pö. Kände mig enormt varmt mottagen och välkommen. Fick dock vara frågvis med mkt men det fick vara ok en gång som denna. Det gick bra. Ovant och jag var kanske lite för försiktig med ryggen men det som kändes mest var alla nya intryck och att det var mkt gå. Benen fick sig en körare och ryggen så klart. Behöver träna den mer och bygga upp musklerna. Hur jag böjer mig och bär/inte bär var inga problem. Väl hemma rasade jag ihop och kl 22 sov jag gott :-) I dag är jag sliten, eller tja jag har ont i ryggen, det ska jag inte hymla med. Det blir en lugn lördag. Men jag räknade med ont så jag la 3 dagar ledigt efter första passet.

Lille man har feber, halsont och hosta. Misstänker lite värre luftrörs inflammation. Astman sämre med andra ord. Tråkigt.

Det snöade så sjukt mkt när jag åkte hem igår kväll och det snöar fortfarande! Det vräker ner och det är snö överallt. Det kommer mer dessutom, ska snöa hela helgen.  Vackert ute är det! Ska ta en vända med kameran i dag tror jag bestämt.