söndag 18 januari 2015

UPDATE

Vissa dagar gäller att hålla humöret uppe och spotta i nävarna extra mycket. Har haft ganska många sådana dagar de senaste veckorna. Då är det svårt att hitta inspirationen att pränta ner några rader på en betydelselös blogg. Skulle mer behöva vinden i ryggen och en spark där bak för att få positiv energi. MEN jag tuggar på och försöker lyfta huvudet så pass att jag kan andas utan problem och se framåt en bit iaf....

På lång sikt så planerar vi en resa i november då jag fyller 40 och dotter fyller 15, samma dag. Då flyr vi till värmen några dagar. Så välbehövligt. Har en känsla av att jag behöver en del piller med mig och jag får väl softa på hotellrummet när dom andra dyker i havet med delfinerna eller lever loppan på Auqa Land. Förhoppningsvis är ryggen ok då och jag jobbar 100%. Underlättar med flygresan eftersom det går att flyga från Romme, Dala Airport. Slipper bilresan och övernattning på Arlanda. Ett moment mindre för min rygg.

U2 konsert fick min man i julklapp av mig, det är i september så är jag ok blir jag med annars får han ta med någon annan U2 fantast. Några milstolpar är bra. Även fast man har MOTVIND 6 dagar av 7!

Kämpar med träning av ryggen och sist hos sjukgymnast la vi till ryggövning med vridningar eftersom det kommer sånt när jag ska tillbaka till vården snart. Känner att jag har grym träningsvärk efter det då jag körde igenom alla övningarna igår kväll. De flesta dagarna gör jag 2-3 st övningar.
Det jag har svårt för är konditionsträningen. Att komma igång med det på allvar liksom. Promenader visst men det ger inte så mkt. Höjer inte pulsen så pass att det ger resultat. Trampa vatten försöker jag med 3 ggr/vecka men svårt när Lugnet ibland håller stängt. Oftast funkar det och jag gillar den träningen. Cykel träning ska jag börja med bara jag lyckas med att köpa hem en riktigt bra cykel!!! Haft stora problem med en sån beställning. Nu ska jag returnera en och köpa en på Intersport på plats, hemma i Falun. Vill så gärna träna ordentligt. Det har ju alltid varit min oas. Min livlina. Det ger mig energi, adrenalin och jag blir stärkt på mer än ett sätt. Det försvann helt när jag fick ont i ryggen. Nu vet jag liksom inte hur jag ska vända och vrida mig för att må bra. Så många lösa kort snurrar omkring mig och jag kan se mig själv trycka på den röda nödstopp knappen ett antal ggr men ingenting händer. SÅ lite vind i ryggen hade inte skadat!