söndag 10 maj 2015

Söndags skriverier

Ja men det är väl lite trist att behöva beklaga sig över ickne skrivna ord och meningar :-) Detta uteblivna bloggande är ju trist då jag tycker om att skriva och på så sätt få kontroll på tillvaron. På någon vänster missar jag det nu för tiden. Kanske pga konstant tristess OCH trötthet. Ingen bra kombination! Detta för att jag jobbar 75 %. Har inte ens energi över till att göra det jag ska för ryggen. Misstänker att jag bränner all energi på jobbet och mina timmar där. För när jag kommer hem så tar jag totalt slut och dör i soffan. Jag avstår från att göra den träning jag ska. Som jag är ordinerad. Jag trampar inte vatten, gör inte mina sjukgymnastik övningar. Tar minimalt med promenader. Vilket SÅ KLART medför mer ont. :-(  Men jag inte orken eller kraften till det.

Ser dock fram emot att få komma till Skönvik den 10 juni. Har tyvärr inte hunnit förbereda mig än inför detta. Har visserligen svarat på ett multum med frågor som dom skickat men jag vill ha nedskrivet mycket mer än så. Hela min rygg historia liksom. Men än har jag tid kvar. Typ 31 dagar.


Förra helgen var jag iaf och kollade på barnens första Dalacupen tävling för säsongen. 3 km störtlopp i Hosjöholmen. Dokumenterade detta med foton. Tyckte det var dags att motionera kameran! Den har varit parkerad i garderoben hela vintern.



Det är kul att det är i gång igen med träning och tävling! Alla dagar i veckan utom fredagar är barnen på plats i vattnet. Superbra. Kolossalt välbehövligt.
Jag själv måste oxå börja prioritera kroppen. Ryggen i synnerhet, alltså vad gäller träning. Jag håller ju inte i längden om jag avstår. Har liksom tappat den fokus och mentala styrka jag alltid haft med mig genom åren. Känns som om jag tappat den efter vägen. Två år med konstant smärta bryter ner även den starke.