torsdag 1 november 2012

Bullar

I kväll har jag tillbringat 3 timmar i köket med barnen och bakat saffransbullar med vaniljfyllning. De tröttnade ur efter ett tag så jag fick avsluta själv med gräddningen, vilket är förstårligt då klockan hann bli 21:30 typ. Resultatet:


Har inte ens tjuvsmakat!!! Men grymt gott ser det ut att vara! Jag gjorde LCHF lussekatter oxå som jag ätit till kvällsmat nu :-))



Blev en produktiv dag: städat huset, varit och noppat och färgat ögonbryn och fransar, varit ute och sprungit, färgat håret, lagat middag (lax med pepparotsås och blomkål), skjusat sjuk make, bakat enorm länge och nu sitter jag i soffan. Klockan är 22:45 och jag är inne på 3:dje lussebullen....Ett halvt glas vin har jag med mig. Och jag som ska kolla ketos i morgon bitti. Kanske ingen idé..... Men en sjukt skön dag blev det!
 
Imorgon vankas långpromenad och Ica Maxi i Borlänge!