lördag 16 augusti 2014

SverigeDemokraterna

Gled helt planerat förbi stora torget idag eftersom Jimmie Åkesson skulle komma. Tror det var mer poliser än åskådare! :) räknade till 11 polisbilar varav säkert hälften av bilarna var piké bussar. Tyckte det verkade onödigt mkt och många men det var nog en strategi. Hände absolut ingenting mer än att dom från ung vänster stod med ryggen till och buade högljutt en gång. Och så klart ringde kyrk klockorna irriterat de första 25 min. Insatsstyrkan kändes överbeskyddande men jag kände mig lugn och trygg!

Självaste talande partiledare kom inte med några direkta nyheter utan körde på som i dom tidigare talen. Dock intressant att få se denna coola och härdade Jimmie Åkesson live. Vet inte ännu om min röst faller i deras händer, kan hålla med om mkt men inte allt. Kunde jag så skulle jag plocka ihop lite från de flesta partierna och slå samman. Har en mkt politisk intresserad make hemma som har koll på det mesta.