onsdag 24 september 2014

Mysmorgon

Startar denna onsdag med vända ljus och nyhetsmorgon på tv4. Nattlinne på och under täcket i soffan. Känner mig inte helt hundra men börjar jobba kl 13 med ett möte så jag tar det lilla lugna nu så ska det gå att åka iväg en stund. Har känt av halsen och snuva några dagar nu men det bryter liksom inte helt fullt ut med feber och så. Så lite vila nu blir bra, dessutom är det bara 3 plus grader ute. Känner ingen längtan efter promenad. Igår var det minus grader och jag fick skrapa rutan på bilen. Det är riktig höst på gång. Har varit fina dagar hittills.

Annars rullar det på. Ont som vanligt i ryggen men tycker att det är lite lite bättre vissa dagar. Försöker verkligen tänka på hur jag sitter och ligger i soffan. Har varit och trampat vatten som jag ska. En timme senast igår. Det funkar bra. Håller bara att sparka iväg sig själv. Har ju inte samma disciplin som tidigare. Är så enkelt att låta bli. En dag i taget. Fortfarande. Det är så himla mkt rehab fortfarande. Förstår inte när jag inom en rimlig tid ska kunna bara slappna av. Inte behöva bry mig om min rygg. Det är ju den som styr allt nu. Försöker ta tillbaka kontrollen men det är inte lätt när man både somnar och vaknar med värk.