måndag 29 september 2014

Frissan!

I morgon ska jag göra något som jag inte har gjort på åratal! Jag ska gå till hårfrissan. Inte bara ska jag klippa topparna utan det blir ett 4 tim besök med avfärgning, färga ny färg och klippning av hela håret. Länge länge har tänkt på att göra detta men har liksom aldrig fått tummen ur om man säger så. Har traskat hemma i ett år ungefär med värk och inte brytt mig speciellt mkt. Inte tagit hand om håret som jag borde. Brukar inte gå till frissan utan kompisar eller dotter har klippt av det värsta emellanåt under säkert 10 år så det är välbehövligt. Färgen jag har nu är alldeles för mörk och håret är på tok för slitet. Behöver mkt omsorg och kärlek. Ser med spänning fram emot detta äventyr i morgon förmiddag!
Det enda problemet är väl sitta still länge. Men jag förklarat för frissan så jag hoppas det funkar och att jag orkar.