söndag 18 maj 2014

Operation

Kanske är det dags nu att skriva några rader! Känns som om det var evigheter sedan jag skrev ett inlägg. Ska ju inte sticka under stolen att varit totalt opigg :)

Kan skriva löpmeter om allt som hänt dom senaste två veckorna men jag kommer nöja mig med att skriva några rader, lite om allt. Det viktigaste att konstatera är att operationen gick riktigt bra, ryggläkaren var mkt nöjd. Inga komplikationer eller problem under operationen. Vilket känns grymt bra! Tyvärr fick jag lite för hög feber dagarna efter. Lite feber är vanligt men min stack iväg för högt vilket betydde utredning. Blododling, urinodling, lungröntgen, infektions läkare. Extra dropp, ganska mkt. Men alla bilder och prover var bra, visade inget utöver det friska. Det tog några dagar innan febern sakta började dala och jag fick ok på att åka hem. 

På det stora hela har det varit en otroligt tuff resa. Kommer skriva mkt mer om det senare! Jag har känt mig sliten och trött. Nu, efter en vecka hemma, är det fokus på korta promenader utomhus. Än har jag inte tagit mig runt udden vilket är 846 m. Så vid varje tillfälle kanske jag tar mig ca 250 m. Självklart siktar jag på lite längre sträckor varje dag. Mål måste jag ha! 

Imorgon är målet att ta mig till vårdcentralen och ta bort stygnen.