onsdag 23 januari 2013

Kyla och mat

PF brytet idag blev tomatsoppa med fröbröd och fröknäcke! Så gott! 5 timmar senare blev det korv i ugn med broccoli/blomkål/morots mos :-) Mycket tomat där med. Hm, undrar om jag saknar något i min kropp... Någon vitamin eller mineral eller så... har varit mycket tomat på slutet! Gott är det iaf, speciellt soppan!

Var tufft med att hålla ut PF idag. Hungrig och försökte dämpa det med te. Det var jobbigt men det gick, 15 timmar blev det. De andra dagarna har det blivit 16. Imorgon är det tveksamt om jag klarar det. Börjar jobba 6 och ska på utbildning kl 8 till 12. Har ingen mat med mig (tänkte äta tomatsoppan när jag kommer hem) men har kokat några ägg att ha med i reserv i väskan. Det är jobbigt med koncentrationen när man är hungrig. Att de andra äter sina smörgåsar och fikar stör mig inte ett dugg. Bara min egen hunger kan få mig ur balans och ge en del koncentrationssvårigheter. Men som sagt, jag har nödlösning med.

Ska mysa nu med min make och se film, James Bond, Skyfall och äta frökex med castello marquis rödmögelost :-) Favorit!

Blev en vända på 6 km idag. Det var kallt, målet var Hosjön runt (9,4 km) men jag vek av och valde 6 km ist, vilket var rätt beslut då det var ordentligt med minusgrader.... Men skam den som inte ger sig ut hehe