tisdag 22 januari 2013

Kyla

Jag är nog lite knäpp. Sprang 4,2 km idag när det var -15. Det var en tung start men det lättade. Jag hade bestämt att jag skulle ut idag och väntade länge efter att det skulle bli några grader varmare. Det var -21 när jag vaknade och jag lyckades vänta till ca kl 14 då det var -15. Insåg att det inte skulle bli bättre än så och solen lyste ju så himla vackert! Kändes inte så himla kallt när man väl kommer igång och får upp flåset men en värmeväxlare borde jag lägga pengar på.
Lutar åt en långpromenad imorgon. Riktar in mig på milen. Vi får se.

Har kört periodisk fasta 2 dagar nu och känns ok. Alltid drygt i början med en omställning. Men jag kämpar på, ska kolla ketos på lördag tänkte jag. Och vikt. Igen. Men det viktigaste är att jag rör mig!!!

Lyckades hitta Falukorv från självaste Falun (nästan granne!) Melkers egen korv, med 2 gram kolhydrater/100 gram. Det kändes toppen och god var den oxå! Gjorde korv i ugnen med stark senap, tomat, några äppelskivor, krossade tomater, riven ost och grädde. Landade fint i magen!
Hade knäppt en egen bild på min matlagning med  korven men funkade inte riktigt med  överföringen!