söndag 10 mars 2013

Sjuka söndag

2 barn med feber blev det idag. T råkade på det igen. Så hemma från skolan it is imorgon för båda.

Åkte och hyrde 3 filmer på fm till barnen och sprang igenom Hemköp och köpte dricka och chokladpudding. D vill ju inte äta knappt så man får muta med god dricka och lite onyttigt emellanåt. Jag hann med lite tid till mig själv iaf efter att ha sprungit fram och tillbaka mellan rummen.... Faktiskt hittade jag energi till att ta mig ut. Hade tänkt ta en promenad så fort S vaknade efter nattskiftet men det blev faktiskt en löparvända på 4,2 km, gick visserligen emellanåt men det kändes skönt att åtminstone försöka att vara på banan igen. Och en fantastiskt skön sol!
Testade ny hårfärg idag, eller samma färgnyans men ett nytt märke, utan ammoniak! Luktade mkt mindre och jag tyckte faktiskt att det blev riktigt bra! Så den blir det igen.

Sjuka barn sover. Borde passa på jag med. Sov i soffan inatt pga D astma men inatt blir det då sängen... Ont i ryggen!  Och jobba dags imorgon. Får se om jag kommer iväg på utsatt tid. Nu blir det lite big bang theory och somna till.....