måndag 2 september 2013

Frukost

Tänka sig, idag blev det frukost. Det är inte varje dag, har kört PF varje dag typ de senaste veckorna. Förresten, det blir ju PF idag med. Åt middag på jobbet (min goda smörgåstårta) kl 16:30. Sedan inget mer på hela kvällen. Nu skrek magen efter något så det blev pones med baconost, sallad, ost och skinka. Och gurka. Riktig Dagobert-macka! Till det blev det sista celsiusen som fanns i huset. Om jag då räknar bakåt så blir det PF på 16 tim. Härligt! Jag bryter inga mönster :-) (fast jag kanske borde ibland!)

Fixade jobbet igår, tur att jag har så förstående och hjälpsamma kollegor. Det var ovant att behöva tänka konstant på hur jag ska röra ryggen. Det kändes underligt att behöva sitta och vila emellanåt. Mkt underlig känsla.... :-) Men jag överlevde, inga värktabletter, är uppe idag utan större problem. Känner av ryggen det gör jag. Absolut men inte värre än vanligt!

Mina kära barn ska få hjälpa mig att fylla upp kylskåpet idag. Tomt och trist där, finns inget att laga mat på. Och celsiusen måste också fyllas på. Och bensinen. Säkert hundra saker till som behövs/måste göras men endast det viktigaste gäller för mig!