måndag 3 februari 2014

Helgen

Måndag morgon och jag landar i soffan. Barnen är på väg till skolan, kärleken sover och laddar för en lång dag/natt. Det blev en omtumlande och annorlunda helg, inledde februari med blandade känslor. Pga olika omständigheter så sålde vi våran favorit bil Chevrolet Captiva. Vi var överens om att vi skulle göra det men det kom lite pang på på lördag förmiddag. Det blev sorg i hjärtat. Denna bil var vår ögonsten och den bästa. Tungt att lämna över nycklarna. Den största anledningen till en försäljning känner jag mig skyldig till men jag måste släppa det.

Barnen hade tävling i Borlänge i lördags och dom var på pallen båda två! Det kändes toppen. Tyvärr stannade jag hemma denna gång då jag hade ont. (Alltså denna rygg förstör mitt liv, den begränsar mig totalt, till 100%) Men ändå glad över det gick bra för barnen i tävlingen. Bassängslalom i Maserhallen. T tävlade med sin nya kajak och sin nya paddel.

Annars har det varit promenader, tacos,  melodifestivalen, Homeland (har sett färdigt säsong 1 på tre dagar) Claire Danes är en sjukt begåvad skådespelerska. Ser fram emot säsong 2 och 3!!!

Denna vecka ska jag:
Försöka träffa mina jobbarkompisar
Skriva ner hela mitt år av smärta inför besök på ortopeden nästa vecka.
Köpa ny bil

Men just nu gäller sitta still tills morfinet kickar in så jag kan ta min morgonpromenad runt udden.