tisdag 18 februari 2014

Ryggteamet i Falun

Säga vad man vill om att det tagit tid att komma dit för ett besök (för jag tycker det dröjt för länge) men nu har jag varit på undersökning av deras sjukgymnast. Han var grymt bra och kunnig. Han visste precis. Förklarade mina fel, berättade om vad han undersökte och varför fysiologiskt. Imponerande. Bristen på sömn (min kropps återhämtning är snudd på obefintlig) och smärtlindring var hans stora funderingar. Vilket naturligtvis kommer att åtgärdas direkt har jag en känsla av. Jag kommer att få träffa ryggkirurgen inom ca 4 v och han kommer bedöma om operation eller inte. Dock hade jag mer fel än vad jag visste så en ev operation blir stor. Kommer inte gå in på allt men det var tungt att ta.
På det stora hela kändes det bra att bli tagen på allvar. Jag hade svar  på alla frågor, kontroll på datum och all smärta. En gång fick jag mota tårarna men överlag gjorde jag det bra. Enkelt att lyckas med en sån bra och kompetent person. Nöjd över att Jag hade 2 st A4 sidor med fakta om min smärta och hur tiden har varit. Han skulle scanna in det till min journal. (Tackar den konstnärliga skrivande sidan av mig som fortfarande fungerar!) Kärleken var med oxå och det gav mig ett stort stöd.
Nu ska jag jobba vidare med mig själv och min smärta men jag får hjälp och är under utredning. Känner mig relativt lugn i sinnet.