lördag 12 juli 2014

Paviljongen!

Just nu är paviljongen mitt favoritställe! Det är skugga och det svalkar att vara här. Kan sitta här i timtal. Eller nja med bensträckare inkluderade såklart! Igår läste jag ut en Erik Winter bok och idag blir nog den senaste utläst. Marconi Park.
I morse promenade jag ca 5 km. Tyvärr med stelhet i ryggen och värken tar i även när jag "vilar".  Men jag avvaktar ändå mer morfin tills i kväll. Tog minsta möjliga dos i morse, vilket jag gjort hela veckan, så jag får härda ut till i kväll för att fylla på dosen. Den här stelheten och rörelsesmärtan gör mig orolig inför hösten. Jag vet ju att jag aldrig blir helt 100 men på något vis måste jag klara av att leva med smärtan utan att göra den värre. Elakupunktur vet jag lindrar så det siktar jag på så snart sjukgymnasterna har haft sin semester! Men oron sitter som en igel. Min önskan slog inte in.

Ladda batterierna är svårt när man är mitt i en rehab. Dock mår jag fint av att sitta i min paviljong. Just nu.