torsdag 10 juli 2014

Värme!

Åh Jag tror jag smälter bort snart! Det är typ 30 grader i skuggan varje dag och jag måste ha min gipsade korsett på mig. Svetten rinner konstant vill jag lova. Har laddat med en platta celsius så vätskenivån håller sig stabil! Håller mig undan från solen och den värsta hettan. Stranden har jag inte varit på heller, får varken simma eller sola! Kan inte sitta så länge på stranden heller så jag håller mig hemma i min solstol! Inte fy skam det i min paviljong: ) Har tillbringat många timmar där i dag och läst bok. Är inne på dom nya med Erik Winter av Åke Edvardsson. Dom är så bra!

Trots värmen tar jag mina promenader. Det blir en varje morgon, lite längre sträcka nu ca 4-5 km. Vet inte riktigt för jag har inte mätt avståndet. Det går bra med värken på dagarna. Behöver inte vänta på att morfinet kickar in för att kunna ta mig ut. Tar 5 mg mest för att jag vet att jag måste ta mer till kvällen för det är då smärtan är som mest plågsam. Så dagarna går ok nu. Fast trött blir jag. Det kommer jag inte ifrån men sova middag gör jag inte längre. Ser fram emot att få köra igång min akupunktur behandling i augusti. Har fått morfin så jag klarar mig dit.

Det blev en bra resa till Furuvik på det stora hela. Inte lika som förr. Barnen är äldre, jag har ont och vi vill olika saker. Den ena vill dit, den andra inte. Trots det var det skönt att åka iväg. Blev grymt medveten om verkligheten dock men även det var välbehövligt. Livet blir inte alltid som man tänkt sig men det går att anpassa sig.