fredag 1 februari 2013

7 km

Hade en skit bra vända efter jobbet! Började dock inte så bra då mina hörlurar strejkade... det blev en påfrestning eftersom jag verkligen är en människa som springer till musik. Får krupp om jag inte har musik, t.o.m i bilen har jag ALLTID musik på :-) Men det blev en 7 km vända i delvis halt väglag, delvis torr asfalt,  så jag sprang inte på någon höjdartid, 46 minuter. Tog det lugnt men det bästa var att jag kände skönt tempo direkt, flåset och benen var med från start. Tog lätta steg runt hela men som sagt inte det högsta tempo. Kändes fantastiskt skönt att kunna springa hela vändan 7 km och att det kändes så bra i kroppen! På slutet var det dock detta i tankebanan: "inte stanna då kommer jag inte hem" och "inte halka och ramla för då bryter jag båda benen". Men jag var inte superslut, benen liksom bara trummade på och fick sig en ordentlig genomkörare. Kom hem ordentligt, klarade vändan utan fall :-)
Vädret dessutom, super vackert, hade solen i ansiktet mesta tiden och kunde njuta av vändan till fullo!


Blev fiskgratäng ala LCHF till middag torsk broccolimos och sås på creme fraiche grädde dill och citronpeppar! Sjukt gott!
Återstår att titta på tv och sova, ska jobba kl 06:00 imorgon bitti.