onsdag 13 februari 2013

Mitt i veckan

Efter att ha haft tre långa dagar på jobbet är det skönt att landa hemma med kärleken barnen och soffan! Jag har börjat nu då på ny avd och det känns att lära nytt. Lära känna personal och boende. Man blir trött men det är fantastiskt roligt och innehållsrikt! Man växer och lär nytt. Jag växer enormt dessa dagar, hur jobbigt det än är och hur trött jag än blir så utvecklas jag och tycker det det är otroligt kul!!!

Har en dag ledig imorgon och har lite svårt att bestämma vad som ska hända. Undrar om man ska lyssna på kroppen och VILA? Ligga i soffan hela dagen och kvällen, kolla på tv/film och surfa? (har snudd på nästan aldrig hänt!)  Eller städa tvätta handla? Träna? Luncha med bästa Emma? Ja, man ska ju lyssna på kroppen och ärligt tror jag att jag ska sova i natt och känna efter imorgon. Samtidigt måste jag säga  att jag skulle må bäst om jag blandade lite av varje imorgon :-) Lagom dos av allt det goda!

Träna? Ja det var tungt sista löparvändan men xbox träningen gick bra i måndags. Vi får se vad det blir, jag vet ju att jag mår bättre när jag tränar. MEN ibland räcker inte tiden till, tyvärr är det så illa. jag brukar ogilla andra när dom säger så men ibland kommer det även från mig (som nu) och det är så. Ibland måste man prioritera att sitta i soffan med sina barn. speciellt om man inte sett dom på 3 dagar.
Men nu ska jag prioritera SÄNGEN!!! Nu är det dags att blunda med de vackra blå......