lördag 10 augusti 2013

Goda nhyeter!

  • Ingen värktablett alls igår. Tyvärr betyder inte det att jag är fri från smärta utan mer att det var en smärta jag kunde härda ut med. MEN det är ändå en dag utan värktablett! Stelheten är numer det värsta och inte kunna böja ryggen helt. Undviker fortfarande att lyfta och prioriterar att vila.
  • Imorgon kommer de efterlängtade barnen hem, tack och lov, detta har varit den längsta och mest konstiga vecka jag upplevt. Igår ringde dom båda två och pratade (hemlängtan har dom!) så en mammas hjärtas längtan stillades en aning ♥. Tävling får båda i dagarna två: Slalom idag och störtlopp i morgon bitti, sen far dom hem! Håller tummarna att all denna träning ger resultat i banan och inte bara visar sig i trötthet.
  • Viktnedgång. Usch, jag har en sådan karaktär så det är otäckt (om jag får säga det själv). Har gått ner 2,5 kg sedan i tisdags (4dagar) och jobbat mig till 1,2 i ketos (0,5 sist). Har kört PF varje dag, 16-18 timmar. Oftast 16. Det ger ju resultat. Dessutom efter att ha varit hos sjukgymnast och fått OK på promenader i elljusspåret så har jag tagit sånna dagligen. Jo, en celsius varje morgon kanske ska tilläggas.
  • Lakrismandlar. SÅ sjukt gott!!! Rostade sötmandlar i pannan, hällde över rapsolja, flingsalt och lakrispulver. Trodde inte att det skulle kunna vara så himla fantastiskt gott. Det blev min mellis igår faktiskt. En hel del avsvalnade sådana gjorde susen. Svårt att sluta äta :-)
Inga tjusiga bilder att förgylla detta inlägg med är tagna eller uppladdade. Bara text idag. En vecka till hemma sedan blir det lite testa på att jobba veckan därpå. Som jag längtar efter jobbet och allt som hör till...