lördag 17 augusti 2013

Lördag. Igen.

Trotsade regnet i morse och tog min promenad. Var uppe vid 7 (vilket jag varit typ varje morgon hela sommaren) och väntade ut regnet till 8, från rejält till duggregn. Morgonpromenaden har blivit näst intill som en drog. Bara måste ut. Vaknar, tar en apelsin celsius. Hoppar in i bilen, kör till elljusspåret och tar min promenad. Varje morgon. Ibland kör jag på lite, men som oftast är jag bara nöjd med att ta mig runt i vanlig promenad fart. Från att ha kört fullt ös med pulsklocka på lopp till att vara nöjd med att promenera. Ibland måste man ställa om huvet. Det har nog varit det absolut jobbigaste dessa månader.

Idag blev det världens godaste middag. Enkel men god och mätande: Skinkstek, gräddsås med ugnsrostade rödbetor. De andra i familjen åt potatis till och mera grönsaker. Det var bara så sjukt gott, himla länge sedan jag gjorde i ordning en stek. Rödbetorna är lite mer än ok lchf. (Ingen kamera i närheten tyvärr!) Hungrig och glupsk framför tv´´n :-)

Fram till i dag har jag kört PF i 16-18 tim, VARJE dag, i två veckor. Idag åt jag visserligen middag kl 17 MEN jag drack LCHF vin fram till kl 20. Var så där lagomt sugen på något så istället för att sätta i mig "godis" eller nåt liknande blev det en matmuffins och en smoothie av rysk yogurt, grädde, hallon, ett ägg och lite vanilla pulver. Mättande och så fick jag stopp på suget. Så imorgon kan jag ju unna mig frukost. Vilket jag som sagt inte ätit på några veckor. Inte speciellt störande att inte äta frukost, nu är det mer en vane sak. Att låta bli. Är heller inte hungrig på morgonen. Men imorgon har jag läge att äta något. Om jag vill...

3 dagar till jobba. :-)