tisdag 27 augusti 2013

Tisdagväll

Har haft en bra dag! Ryggen relativt bra faktiskt, jag tror träningen är grejen. Vilket jag är otroligt glad över. Tog en tidig promenad idag, det är fantastiskt skönt att vara ute i spåret på morgonen med solen som sällskap. Det ger mig bra endorfiner. Kl 10:00 var jag hos sjukgymnasten och gjorde noga mitt pass diskuterade även hur jag skulle bete mig på söndag då jag ska jobba på allvar, och att jag ska ha stötdämpande löparskor på mig inne. Hela fm var mer eller mindre träning idag och det gillar jag!
Igår var det jobb och hemma em/kväll. Barnen fick välja mat, vilket resulterade i 3 olika rätter. Till mig blev det ugnspannkaka med blåbär, sjukt gott. Ingen keso i min pannkaka :-) Ägg grädde riven ost fiberfin salt lite mandelmjöl. Enkelt mättande och gott!

Gjorde även egna bars igår. Värmde grädde och vispade i lakritspulver, vanillapulver och fiberfin. La i choklad som fick smälta (90, 82 och lite 70%). Vispade en hel del. Hällde det över hackade nötter, macadamianötter, jordnötter, cashewnötter och sötmandlar. Rörde runt lite så allt blandades och strödde över havssalt. GRYMT gott!!! Det fick stelna i frysen och idag skar jag upp i bitar och la i frysen. Perfekt att ta före eller efter träning eller bara när man är godis sugen...

Hade lite myskväll och såg på hur många lingon finns det i världen? med dottir, kul film, nu kan vi se hur många kramar finns det i världen? på bio!