söndag 14 april 2013

Söndagkväll

Känns som en underlig dag är till ända. Allt från mat till umgänge och från bilkörning till löparvända. Svårt att förklara hur allt kändes men inte många rätt idag. Ändå har humöret varit skapligt stabilt. Inga djupa dalar :-) Ibland är det tungt, tufft att alltid orka. Visa glädje och känna lycka. Det är inte alltid humöret är med i känslan. Sen är det ju det här med våren, som jag inte tycker om. Den är bara full av ångest. Från början till slut. Men det är inte vår än för mig, för kyligt och grått än. Jag brukar kunna distrahera mig själv skapligt, inte helt och hållet men det brukar fungera ok med att träna och/eller jobba mycket just när det är som värst. 
Ja visst gör det ont när knoppar brister...

Har ätit lite idag, antagligen för lite men jag har faktiskt inte varit speciellt hungrig. Kommer antagligen straffa sig imorgon. Det kändes på min löparvända att jag inte hade nog med bränsle i tanken men det gick ok trots allt. Tungt och klumpigt men ok.

Spenderade någon timme med syster och familjen, firade mammas 70-års dag, under em. Det blev en bra och trevlig stund. Mkt lugnt firande.