lördag 19 oktober 2013

19-7

Somnade fint vid 19 igår kväll. Rolig fredag kväll va? Barnen inte så imponerade men jag servade med film mat och efterätt innan jag somnade iaf! Vi, eller dom, såg på Croodarna. Dom tyckte den var bra men lite sorgsen.... Jag sov sött genom hela filmen. Fortsatte sen sova till kl 7 på morgonen. Anar att det behövdes, hade tagit medicin men jag brukar inte bli så himla sov trött.
På morgonen körde jag sjukgymnastik och så promenarede jag strax efter lunch. Har hållt igen på maten denna vecka och har tappat ca 3 kg. Hittade ketos och kört PF. Har insett att jag faktiskt har gått upp i vikt (inte så himla konstigt) och har även insett att det är sjukt dumt att gå upp i vikt OM det blir operation mm. Så nu ligger jag 5 kg över mål vikt. Kanske inte ska ända ner dit (65 kg) men lite till. Det jag kostat på mig denna vecka var igår. Hemmagjord glass med smak av hallon och lakrits. SÅÅ gott. Det var min dotter som glänste i köket och gjorde den på:
grädde
2 ägg gulor
frysta hallon
lakritspulver
stevia strö
vanilla pulver.
Som vanligt mäter vi aldrig i detta kök men det vispades ihop ordentligt och fick vara i frysen en timme innan vi åt. Super, toppen betyg!!
Synd jag inte har knäppt kort, ska göra det till senare.

Idag har vi shoppat vinterkläder till barnen så kontot är tomt nästan... Välbehövligt då kylan börjar bita sig fast. Sitter man inne i värmen kan man njuta av detta: