torsdag 17 oktober 2013

Sjuka

Min arbetsvecka är över och en efterlängtad helg ser jag fram emot nu! Har tre dagars ledigt framför mig och skulle vilja att värken kunde GE SIG!! Men det är ingenting som tenderar hända skulle jag tro. Nackspärren satt i flera dagar, idag torsdag kändes det nästan ok. Rygg däremot värker trots medicin och jag inser att det är dags att ta tag med hårdhandskarna nästa vecka mot landstinget Dalarna. Jag måste få hjälp. Detta fungerar inte. Ligger steget före på jobbet hela tiden med en massa grejer enbart för att underlätta för mina kollegor som kommer att få sköta detta den dagen jag blir hemma.

Bra arbetsdagar dock, mycket gjort, klar med en utbildning och givande planeringsdag idag med chefer och gruppledare. Jag känner mig verkligen med i matchen och tar för mig. Ger och tar. Törs säga mina åsikter och fråga om jag inte förstår eller vet. Jag trivs sjukt bra!

De första snöflingorna har fallit idag, 17 okt. Snöblandat regn dock så ingen fin vit gräsmatta än! Besviken son som ville ut i snön. Lessen, trött och febrig. Hoppas att det infektionen kan hålla sig borta. Senast han var sjuk blev det akuten, sätter sig alltid på luftrören, skulle haft antibiotika hemma tamesjutton!