fredag 25 oktober 2013

IKEA

Idag (på löningsdag!) blev det ett besök på nyöppnade IKEA i Borlänge. Åkte mitt i rusningen en fredag men det gick alldeles strålande! Blev grymt imponerad över Borlänge kan jag säga. Kupolen på ena sidan och gångavstånd över till IKEA på andra sidan. Elgiganten, Jula mm bredvid. Sjukt bra upplägg med affärer och allt så nytt och snyggt. Man har ju sett bygget från allra första spadtaget men ändå är det speciellt när allt står klart.
Själva IKEA är ju alltid bra men jag tyckte det var större än i Valbo. Vi gick ju bara igenom idag och kollade läget, hade inget på inköpslistan men kom ändå hem med lite småplock, som alltid! :-) Tyvärr fick jag ta full dos medicin, kunde kanske tänkt på skovalet men det hade nog bara gett mig nån timme till. Laddade med blockljus och köpte ett pepparkakshus... I år ligger jag före med julen :-)