torsdag 10 oktober 2013

soffläge

Är trasig helt efter dagens arbetspass. Det gick i ett!! Ett tempo utan dess like men med fantastiska arbetskamrater tack och lov, vilket underlättade både stressen och värken.

Har testat en ny variant av blandning med mina tabletter idag och tja jag vet inte om det hjälper men jag testar. Hade ett bra samtal med min läkare igår. Var taggad till tusen då jag fått bråka mig fram hela sommaren inom vården för att få hjälp. Men jag behövde inte jobba hårt för att få det jag ville. Tack och lov för det. Hade en mkt förstående läkare i andra änden som förstod. Som det lät skulle jag få hjälp till LAS. Jag är tacksam för det men blir mörkrädd om det ska ta månader att komma dit. Hur ska jag orka?

3 dagars ledigt framför mig, känns ok. Har ingenting planerat men jag har hamnat i det stadiet att jag är nöjd bara jag slipper ha jätte ont. Har inget att se fram emot i helgen.
På onsdag ska jag däremot ut och äta med hela min avd. DET ser jag fram emot!

Jag försöker hålla i med maten och jag äter fortfarande LCHF. Jag äter som alltid men jag tänker inte lika noga på PF eller mängd mat längre. Jag har inte den energin, inte den lusten. Jag vet att jag går upp i vikt men jag får försöka att göra det snyggt och så att det inte blir för mycket + på vågen. Är inne i en synnerligen TUNG period i mitt liv då jag tyvärr inte prioriterar mig själv. Jag kan inte andas som jag brukar, har ej lyckats ersätta min löpträning med något annat. Jag får vara glad om jag kommer ut på promenad då och då och göra mina ryggövningar. En dag i taget....