söndag 27 oktober 2013

Mörker

Var på akuten igår och fick träffa en läkare som kunde förklara en hel del. I dagsläget har jag iaf en inflammation pga  min diskdegeneration. Den har satt sig allra längst ner mellan sista kotan och bäckenbenet. Där skaver det fint.... Så fattade jag det iaf med min lekmanna läkar titel :-)
4 timmar var jag där, lämnade prover och blev undersökt. Men den mesta tiden var väntan så klart på ortopedakuten. Jag fick mer medicin utskrivet. Inte vad jag önskade men smärtan var obeskrivlig igår. Redan kl 8 på morgonen fick jag ta full dos. Anade åt vilket håll det bar... Men jag har ju bara väntat på detta egentligen.
Så länge jag har problem med diskarna kommer jag att få inflammationer lite då och då. Hur j-a kul är det då? Detta kan ju inte fortsätta.. kommer ju inte kunna behålla jobbet om jag ska bli sjukskriven titt som tätt. Och jag om någon vill ju jobba!!!
Men det ska bli en utvärdering om 2 veckor ang ryggvärk och medicin. Och i samma veva kommer jag begära och få remiss till LAS för MR och till ryggteamet. Så länge det är inflammerat kan dom inget göra.

Så 4 veckor hemma igen... Undrar hur mycket mer jag orkar? Grät en hel del igår hos läkaren. Jag är inte mer än människa. Tyvärr bara en spillra kvar av mig.....