torsdag 5 juni 2014

Gilla läget

Vissa dagar är inte som andra. I dag är en sådan dag. En tyst tung tråkig dag. Som pricken över i, regn. Det är svårt att greppa tankarna och de få jag kan nå har jag svårt att förstå. Att ens försöka kanske är dumt när det är en sån dag. Det är tufft att hantera, att låta bli att fundera. Att helt enkelt släppa taget en stund. I dag är det en sådan dag. Tack och lov är det inte många vakna timmar kvar. Har dessutom klarat mig från att sova middag (första gången på en månad) så man kan tycka att jag borde kunna få ro i natt.
Nätterna är värst annars, om man ser till det fysiska, vaknar så fort jag rör mig, ändrar läge. Har ringt i dag till ortopeden ang detta bekymmer så vi får se om han skriver ut mer sömntabletter och/eller snabbverkande morfintabletter. Min återhämtning kräver en mängd sömn!

MEN denna dag till trots har jag promenerat 2x2 km! Vilket känns bra i denna sargade kropp. Jag läker genom detta och det stärker mig att kunna "träna". Korta lätta promenader och 5 lätta sjukgymnastik övningar är det jag får träna nu. Inte mer. Min kropp kräver en enorm återhämtning och läkandet är en ständig process. Får inte ens gå ner i vikt! Helt tvärtemot min vilja med kost och träning. Så jag får vackert vila mig i form och ladda för en hejdundrande höst :-) Längtar grymt efter livet igen! Äta rätt, träna, jobba, resa you name it.... Ingenting kan bli sämre än vad det har varit.