söndag 8 juni 2014

LCHF

Ja hur man än vrider och vänder på kost och alla nyttigheter så är det lchf som är bäst. Så enkelt är det! Igår bakade jag i omgångar, det jag orkade. Oftast satt jag vid köksbordet och grejade och sov middag emellan. Mest nöjd blev jag med hamburgerbröden. Inte bara för att dom ser exakt ut som bröd utan så sjukt goda. Gick lite efter frallor recept. Åt en lite sen lunch igår med kycklinghamburgare och nybakat bröd till. Sjukt gott!

På förmiddagen gjorde jag hasselnötskakor. Svårt att misslyckas med dessa! Jag tar alltid mindre sukrin än vad som står i recept, om jag följer ett recept vill säga. Tycker inte om smaken som kommer med sukrinet men ibland behövs det lite för att balansera upp.

Mina finska pinnar har en förmåga att flyta ut på plåten. Anledningen till det har jag lärt mig nu att jag inte har i kokosmjöl i degen. Är ju allergisk mot kokos. Så jag brukar helt enkelt skippa det. Men det mjölet brukar suga upp vätska så sent om sider nu så har jag förstått att jag måste ha i mer mandelmjöl för att samma sak hända! Så igår gick det bra med pinnarna!
Man får testa sig fram med recept och ingredienser när man bakar lchf. Inte alltid så lätt att veta hur vissa mjölsorter beter sig eller vilken bismak lchf socker har. Men det är roligt! Jag trivs i köket när jag får experimentera och lyckas :) Längtar till dess att jag orkar mer i köket.

Idag skickar jag ner mina barn på Falu kalaset. Sista dagen är barnens dag. Jag själv fixar det inte. En putt på ryggen och dagen är förstörd, har jag otur även ryggen. Men dom vill iaf ner och kolla lite med kompisar så dom får sköta sig och fixa det. Igår var dom ju borta hela dagen, 11 tim blev det. Tävling i Dala-Floda var det.

Själv blir det promenader och vila. Som vanligt.