måndag 30 juni 2014

Ny vecka!

Japp, ny vecka nya tag! Tyvärr startade den med ont i rygg (värre än vanligt). Antar att jag låg för länge. Vaknade kl 6 först och var på väg upp men sen somnade jag om tydligen och vaknade 8.30. Blev väl nån timme för länge. Fick ta 10 mg oxycontin istället för 5 men men. Shit happens.

Annars känns det ok med måndag igen men det stör mig att värmen inte kommer. Det har regnat flera dagar och temperaturen ligger runt 15 grader. När jag går upp på morgonen så är det oftast under 10 grader. Tråkigt, har mest varit inne förutom mina promenader trots regnet. Den svenska sommaren ett nötskal!! Vi borde vara vana vid det här laget.

Dotter är hemma igen. Hämtade henne vid 7 på lördag morgon vid klubben efter en sjukt lång hemresa. Lillebror blev så känslosam och glad att han grät en skvätt. Nu är familjen samlad. Siktar på en natt borta med husvagnen i veckan om solen behagar komma fram! Men just nu känns det bara skönt att dotter är hemma igen. Två veckor borta är länge.

Det stör mig att jag inte får hålla igen kalorierna och gå ner i vikt. Jag får inte pga läkningen. Har full förståelse men svårt att acceptera. Vill träna och gå ner dom kilona jag lagt på mig genom hela den här resan. Fast det är klart, jag är ju inte framme än. Styrkan att orka komma igen kommer inifrån. Ingen kommer att ge mig styrkan. Jag måste hitta den själv.