tisdag 25 december 2012

5 km

Kändes FINT att ta en vända i mörkret. Benen trummade på och flåset märktes knappt! Bra flyt i steget och fin känsla.
Nu blir det lite magträning och plankan.

Kände mig lite tvungen att ut och röra på mig efter att jag var mänsklig igår kväll och åt alldeles för mycket choklad. Julmaten var ok i lchf-tecken och lite mörkchoklad ok MEN det blev för mycket inte ok choklad kan jag säga.... Vinet oxå ok och inte i några mängder, alldeles så där lagom :-) Men jag har slarvat med för mycket (i mina ögon!) choklad, fika och lchf vänligt godis den senaste veckan... Det är visserligen acceptabelt som för alla andra som äter "vanligt" godis ibland, men jag tycker att jag har tagit i för egen del.... 

Dagen före dopparedagen hade jag oxå en "dipp" och bara var tvungen att ta en 4 km vända i mörkret och kylan. På julafton släpade jag med mig de stackars barnen på en timmes promenad... (fast det led dom inte av) och idag en löparvända. Jag känner ju iaf att jag måste röra på mig för jag vet att jag stoppar i mig för mycket (fortfarande bara enligt mitt eget motto!)

Åt en tallrik julmat kl 11:30 sedan dess 2 celsius, 3 pepparkaks muffins och 2 små snickersbitar. Ikväll ska vi de vuxna under detta tak UT bland annat folk och dricka LITE (hehe) alkohol!!! Den stora frågan är: VAR?