fredag 28 december 2012

Jobb träning och mat!

Ja idag var det äntligen dags att "gå brevid" och börja lära sig alla datasystem! Det känns kul att vara igång, alla vet om det och jag är taggad ända upp till tänderna :-) Ska lära mig en hel del och jag känner att det kommer att ta tid men jag ser inga svårigheter, bara att det kommer att ta tid.
Jag ska alltså jobba kvar på mitt jobb men jag ska byta avdelning OCH och bli gruppledare. Mera ansvar och mera planering. Ser fram emot våren, med allt vad det innebär. Det snnurrar en del med planering, frågor osv men jag är övertygad om att jag får rätsida på allt och svar på allt!
Så idag var det mycket stilla sittande vid datorn vilket resulterade i en löparvända när jag kom hem eftersom solen fortfarande lyste :-) Valde 6 km slinga, det var -4 när jag började och -8 när jag var hemma igen. Det bet i kinderna sista biten hem och det var så gott att komma hem och in i värmen! Själva löpningen gick skapligt, stannade till några ggr då jag tyckte jag drog i mig för mycket kall luft.. Gick bra att andas några ggr i vanten så var det bra igen. Så nöjd med vändan!

Har funderat någon vecka på tomatsoppa och idag blev det gjort! Med trötta ben framför spisen fräste jag lök och vitlök och hällde sedan på krossade tomater. Buljong, persilja, salt och chili valde jag som kryddor. Det fick koka ihop typ en kvart innan jag körde allt i min blender. Hällde tillbaka i kastrullen och spädde på med liiite mjölk, lite vatten och mycket grädde! SJUKT gott, mättande och värmande efter en löparvända i kylan. Blandade creme fraiche med pepparot som pricken över i.
Skulle ju naturligtvis varit skoj med bilder men idag hade jag inte kameran till hands, bara mobilen så det får duga.


Nu är det soffan. En hel dag blev det! En BRA dag! Sonen har gjort egen chokladglass som ska ätas imorgon som lördagsgodis.... Spännande.. Det bor en liten bagare i den killen :-)