måndag 3 december 2012

Nedbäddad!

Julskyltningen jag planerat med barnen fick ställas in då jag var tvungen att fara hem från jobbet efter bara 3 timmars jobb.... Landade hemma i soffan med nackspärr, feber, halsont och snuva! Inte ett dugg kul... Sen låg jag där hela dagen och kvällen. Sov omvartannat och petade i mig mat ibland. Försökte mig på att se på tv men det var svårt med koncentrationen och hålla sig vaken....
Så det blev inte så mycket adventsfirande i detta hus... Vi tände 1:a ljuset iaf. Och barnen fick vara ute i pulkabacken i 15 graders kyla!

Imorse vaknade vi till -22. Vinter blev det snabbt kan jag tycka men jag gillar det! Hellre denna snö och kyla än mörka regniga varma dagar.... Vaknade även till att nackspärren blivit ännu sämre.... Hela nacken gör nu ont. Kan knappt vrida på huvudet överhuvudtaget! Halsen och snuvan är kvar så jag ligger där jag ligger!

Längtar ut... Solen lyser så himla vackert på all snö som kom, ska fota så fort jag blir pigg! Håll till godo med en saffransbulle som får symbolisera min advent