söndag 30 december 2012

Söndag!

Inledde dagen med att väcka barnen (kl 08:30!), ge dom frukost, släpa in dom i bilen och åka och simma! Min kropp var TUNG och mkt ovan att simma. Det var fruktansvärt länge sen jag simmade! Må det inte upprepas igen det här med långt mellan gångerna!!! Seg och tung, fick aldrig igång kroppen riktigt, fick inte upp farten.... MEN det blev 1,8 km iaf. Kände mig slut efteråt tyvärr. Men det var en skön känsla att ta sig ner i vattnet och börja simma, kände att jag hade saknat det!  Får bli en vända i veckan som kommer. Dock var det mkt med folk i bassängen efter en stund så jag kände mig irriterad över det... (dumt lägga energi på det, jag vet!) Men vissa förstår liksom inte högertrafik i en bassäng eller kan inte visa hänsyn då dom ska simma om!!! Det gjorde oxå att jag tappade tålamodet och inspirationen då det redan var tungt från början. Räknar med träningsvärk imorgon!


Maten idag har varit:
08:30 en lemon/lime Celsius
10:45  1 liter vatten (i bastun!)
12:30 en Smoothie gjord på: 1 dl hallon, 1 dl turkisk yogurt, ca 1,5  dl grädde, 1 st ägg, 0,5 dl mjölk, 2 msk fiberfin, en gnutta vanilla pulver och en knivsudd stevia. Fick bara i mig halva, resten är kvar i kylen, en vitamin well sharp oxå.
14:30 en stor kopp te (rabarber o grädde)
17:00 Fläsk, stekt i ugn, löksås och broccoli-blomkålsgratäng, 2 glas vatten.  Noll koll på hur mycket av allt jag åt, men det var rejält på tallriken eftersom jag var hungrig då det var flytande frukost/lunch. Provsmakat en tugga på det valnötsbröd jag bakade till imorgon. Tänkte doppa det i ostfondyn när de andra doppar pain riche. Väldigt gott blev brödet iaf! En blending bliss mix från lchfklubben.
18.30 en stor kopp te
So far iaf med maten. Ska jag ge mig på periodisk fasta kan jag äta igen kl 10:00 imorgon. Kanske ger mig på den utmaningen!

Syster har varit här och hälsat på idag. Vi åt lunch tillsammans och så gjorde jag slingor i hennes hår vilket blev bra! Har inte varit så mycket mer. Idag. Lugn dag egentligen. Imorgon ska jag upp på morgonen och jobba. Sista passet för detta år. Sen blir det hem kl 12:00 och fixa kalkonen! (YUMMIE!!) Har köpt en kalkon på 5 kg, och kommer nog att kunna föda typ 12 pers med den!! Det är bara vi imorgon så det blir nog några extremt GODA matdosor i frysen!