söndag 16 mars 2014

En solig söndag.

Det är fint att kunna sova någorlunda igen dessa tunga dagar. Visserligen dopar jag mig och fuskar med stilnoct innan jag lägger huvudet på kudden. Men det är en välsignelse att få kunna sova igen. Det ger mig mer smärta på morgonen eftersom det är länge att ligga 8 tim eller mer med min problem rygg men jag känner att det är värt det. Hela jag och min kropp behöver all sömn som finns att få. Har inte sovit ordentligt på månader. Så det är mkt återhämtning som behövs. Jag vet att jag kommer få ett hejdundrande jobb med att komma tillbaka sen. Tänker på all medicin jag måste vänja mig av med. Sömntabletter, morfintabletter mm. Det blir en kamp. Och dom extra kolhydraterna jag sätter i mig nu för att överleva. För att orka. Jag är inte den starka som jag brukar vara. Men vem skulle vara efter ett år av smärta? Vem orkar stå emot med ständig värk och smärta? Jag står emot det lilla jag kan och ger kroppen det den vill ha (mest brunost och ostbågar haha). När ryggen är frisk och jag är smärtfri kommer jag ge 200 % igen. Med allt. Då jävlar.

Idag lyser solen igen. Det känns iaf bra. Det underlättar för mig att komma ut på promenad dessa dagar. Är visserligen ute fast det regnar men det klackar mer när solen lyser. Så det blir en långsam promenad i vanlig ordning. Hade jag kunnat skulle jag varit på Lugnet och skidspelen men detta år får jag nöja mig med tv sändningarna!
Var förresten till apoteket på stan igår vid lunchtid. Hann se 3 killar med norska landslags kläder på sig. Dom hade varit på systembolaget och bar på några påsar öl :) Tyckte jag va skoj! Hann inte få fram kameran dock!