lördag 1 mars 2014

En vecka senare!

Det där tröttande locket ligger fortfarande över mig. Sover ca 3 timmar extra varje vaken dag. Inte alls kul. Tar mig knappt ut på promenader. I går morse vaknade jag till tårarna pga smärta kl 6 på morgonen, min kära make ville köra in mig till akuten men jag löste det med att ta en extra morfin tablett. Det var bara att härda ut tills den värsta smärtan gav med sig. Vaknade liksom på rygg och kunde inte röra mig. Tog ca 15 min att komma över på vänster sida och till sittande läge. Sen fick jag kravla mig upp för trappen, mina händer höll krampaktigt i allt som var efter vägen tills jag hittade fram till tabletterna. Det var den dagen det.....

Annars har det varit ett sportlov utan sportaktiviteter. Dotter har iofs tränat några pass men sportlov tycker jag är fel namn på lovet :-) Lilleman har blivit sjuk och vi håller tummarna på att det "bara" håller sig till snuva och halsont. Själv har jag ju sovit bort hela lovet känns det som. Hade jag varit hel och frisk hade vi garanterat testat curling, simmat och kört bowling!

Det 20 mars har jag fått tid till ryggortoped. Kommer att bli ett mycket intressant läkarbesök. Kommer att darra av nervositet. Det är ju då domen kommer. Ja eller nej till operation av min trasiga onda rygg. Än så länge har jag inte hunnit börja fundera, varken på operation eller ortopedbesök. Klarar inte att tänka så långt fram. Kör på en timme i taget. Och om en timme blir det ostbågar och andra chansen. Blir bra det.