torsdag 13 mars 2014

Torsdag!

Idag märkte jag ingen skillnad alls, att jag fick akupunktur i tisdags. Samma dryga irriterande frustrerande ihållande smärtsamma värk. Precis som vanligt igen då. Tillbaka på noll. Men det gör inget, jag var inställd på det. Att det inte skulle ge så mkt. Jag tror själv att jag gått för länge med för mkt ont för att det ska hjälpa som smärtlindring.
Vissa kan ju tvivla överlag med akupunktur som smärtlindring men jag är inte en av dessa tvivlare. Jag vet att det är en effektiv metod som jag använt mig av tidigare. För några år sedan överansträngde jag högra höften när jag löptränade intensivt så då blev jag hjälpt av samma Dala Rehab som jag går till nu men en annan sjukgymnast. Jag fick akupunktur 2-3 ggr/v och det hjälpte. Det höll i sig några veckor men sakta och säkert klingade smärtan av. Smög igång med träningen så var det onda ur världen. Så upplevde jag det iaf nu när jag tänker tillbaka. Trodde väl i min vilda fantasi att det skulle bli lika enkelt att bli kvitt rygg smärtan när jag ringde dit i början av sommaren men ack vad jag bedrog mig. Dras med en accelererande smärta än i dag (snart ett år senare). Hur som helst, akupunktur, jag vet ju att det är en väl fungerande metod som smärtlindring så jag kommer att fortsätta med det några veckor till. Jag brukar inte ge mig i första taget även om jag ibland är rätt tvivlande. Men jag har en sjuk ond smärta vissa dagar så jag gör ju liksom ALLT för att få en positivt reaktion på akupunkturen!

Parkerade i soffan under förmiddagen så det blev en lunchpromenad idag. Det blev en promenad med min "nya" rosa löparjacka (köpte den förra sommaren men är snudd på oanvänd) och solglasögon utan mössa och vantar! Termometern visade +8 och det var faktiskt varmt i luften, lite kyligt i skuggan men det var klarblå himmel och jag blev varm i kläderna ganska snabbt trots mitt "långsamma" tempo. En riktig vår promenad resulterade i en timmes lunk!