torsdag 27 mars 2014

Rehabmöte

Torsdag. Igen. Inte mig emot att dagarna går. Som vanligt springer dagarna fram trots att jag är sjukskriven och "bara hemma". Fick brev från lasarettet igår att det var ca 2 mån väntetid för mig på operation. Känns helt ok och en vecka har ju redan passerat. Känner mig bekväm med väntetiden. Jag önskade att det skulle bli en operation före midsommar iaf. Det verkar ju nu som om det blir före, vilket känns bra. En sommar med korsett är väl kanske inte drömmen men det är smällar man få ta :)

Jomenvisst. Förberedd och motiverad är jag inför rehabmöte med försäkringskassan, min chef och min läkare idag. Inte ett dugg nervös som jag var inför förra gången det var dags men då blev det framflyttat tills idag. Jag har gjort allt jag kan, kommer att bli opererad osv så bollen ligger väl hos deras regler. Men jag har mitt och mitt jobb med med.

Tankade positiv energi igår med M och det värmde mig gott. Annars rullar dagarna på, fort som sagt. Blir mest vardagen och promenader för att inte fastna i soffan, vilket iofs är teoretiskt omöjligt med min smärta. Jag inväntar operation och försöker vänja mig med tankarna över diagnosen. 

Bakat hasselnötskakor som jag ska ha med till lasarettet. Förberedelser är bra! En halv väska är packad oxå (siktet inställt på en hel såklart) men det var tid för mig.