måndag 24 mars 2014

Måndag!!

Idag har det varit en helt ok dag. Nä, mer än ok. Snudd på bra!

Ortopeden gav mig rådet att ta mig till simhallen och använda ett flytbälte för att gå i vattnet. Simma fick jag inte. Kan inte heller för den delen eftersom det gör outhärdligt ont både när jag tar armtag och bentag. Idag var jag på lugnet och skulle testa. Det var stängt lördag och söndag för simtävlingar. Var livrädd för att det skulle göra ont när jag stod där vid bassängkanten. Fick en bra instruktion av badvakten om hur jag skulle ha kroppen under vattnet. Rak i ryggen och ta ut hela steget. Helt fantastiskt, för det funkade! Så länge jag "gick" gjorde det inte ont men så fort benen åkte det minsta åt sidan högg det till i ryggen, precis där dom ska steloperera. Skulle börja med ca 10 min men det blev några minuter till. 4 längder blev det till slut. Det kändes som om jag sprang i slowmotion, kommer liksom ingenvart. Med trötta ben och ett lätt sinne satte jag mig i bastun en stund. För mig var detta en enorm utflykt. Nu är min kropp fysiskt trött. Fick middag och en kopp te serverad i soffan av dotter väl hemma :)

Annars var jag redan i morse på jobbet, lämnade läkarintyg och hälsade på på "min" avd. Det kändes bra. Positiv energi. Efter det blev det akupunktur med el på nålarna. El för mer smärtlindring, extra effektiv. Hunnit med en del idag märker jag. Bra saker, positiva. Dock väldigt ovanligt att jag gör mer än en sak per dag. Kommer garanterat vara mer än trött i morgon. Sovdag med andra ord. Men det är ok, det är värt det för mitt liv går på tomgång.