måndag 10 mars 2014

Söndag!

Idag blev det en sjukt skön söndagspromenad i solskenet. Jag kunde liksom inte hejda mig och vända om för att gå hemåt igen. Det var varmt, solen var riktigt varm, och vår i luften. Likasom igår, klarblå himmel som man inte varit bortskämd med. Så jag traskade på, långsamt visserligen men alldeles för långt..... Kroppen kändes fin och jag stannade duktigt och sträckte ut ryggen emellanåt! Men det hjälper mig inte nu :-( Fruktanvärd smärta, dubbel dos morfin men det hjälper inte. Det bästa är att gå runt i huset. Inte sitta stå eller ligga. Gå. Testa det ni efter en mängd tabletter. Får se hur lång tid det tar innan ni stupar. Lägg till lite svettningar som om man går i Sahara öknen och illamående som om värsta vinter kräksjukan. Inte många skulle ens stå upp. Inte för att jag på något vis målar upp mig själv som guds starkaste och uthålligaste kvinna utan mer få förklara mig för att få folk att förstå vad jag får utstå. Tveksam till att man kan förstå om man själv inte haft denna smärta i ryggen.
Vi får se om jag härdar ut hemma eller på akuten i natt..... Jag känner mig själv.