fredag 4 april 2014

Tristess

22:12 är klockan och jag var egentligen på väg för att sova men kände ett behov av att skriva av mig lite. Känner totalt uttråkad. Fullständig tristess! Det var ett tag sen jag "dippade" för att jag kände livet var tråkigt. Idag trillade jag dit. Eller, nu på kvällen. Tidigt på förmiddagen lyckades jag med konststycket att paja ryggen ordentligt. De andra i familjen skulle till soptippen och jag kände för att plocka lite ur tvättstugan som kunde slängas. Sagt och gjort. Tyvärr, ångrar det bittert kan jag säga. Jag bar ingenting men plockade fram och tillbaka med saker och lyckades väl böja ryggen för många gånger. Så tråkigt! Kan säga att det var inte direkt länge jag var och grejade i tvättstugan. Men så är det nu och jag har ännu inte lärt mig hur jag ska hålla styr på vad jag får/kan/vill. Min innersta önskan är att det ska bli bra efter operationen. Apropå den så har jag fått papper från lasarettet. Den 25:de april (v 17) ska jag på en 4 tim förinskrivning. Dom kommer kolla EKG, ta blodprov, jag får träffa narkosläkaren mm. Själva operationen beräknas till v 19-20. Det var ett tjockt kuvert som min man kom in med när han hämtade posten igår! Det var medicinlistor som ska fyllas i. Allmänna frågor och info. En broschyr om själva operationen, riktigt otrevliga bilder!!!!, och fakta om centralop. Mer förberedd än så här blir jag inte. Min väska är ju dessutom komplett nu.
 
Hur var det nu?? Tristessen! Ja den är fullkomlig och sänker mitt humör ytterligare. Kanske inte är så konstigt att det blir lite tråkigt innanför dessa väggar ibland. Det kommer väl på köpet. Kanske har tur att jag inte upplevt det så mkt när jag varit hemma. Jag kanske ska vara nöjd med det. Man kan ju inte räkna med att vara tillfreds dygnets alla timmar eller veckans alla dagar?! Vilda funderingar när jag egentligen borde sova.
 
Hade besök av bästa Emma idag. Hon kom förbi efter jobbet och det var himla skojigt att prata och skratta lite! Sonen blev mäkta imponerad och glad när han fick göra att det vankas 4 kultingar till Ryggen i slutet av april. Den stackarn vill ju träffa grisar och klappa dom. Är väl bland dom få djur han inte är allergisk mot. Vi försökte klappa grisar vid Kolmården i somras men dom var så små och rädda. Sprang bara ifrån alla barnen.  Blir bara bäst att åka till Emma 
Så ligger landet denna torsdag och jag känner bara blä att det är fredag imorgon. Igen. Men men en timme i taget.