måndag 8 oktober 2012

Tung vända!

4 tunga tunga tung km blev det, snigelfart på joggingen dessutom fick jag gå ibland. Grundkonditionen finns ju men jag inser att jag haft/har någon bacill i kroppen. Satsade mer på situps armhävningar och plankan när jag pustat ut hemma. Körde dubbelt av det som om det skulle kompensera!! Kändes bättre psykiskt iaf. Och jag är nöjd över att jag tog mig ut och runt. Joggade iaf mer än vad jag gick!
Upptäckte att det fanns behov av långärmad löpartröja och nya skor. Men skor får faktiskt vänta till våren. Kommer använda mina spikskor över vintern så jag ska handla en tröja bara. Idag hade jag underställströjan och löparjacka, vilket blev för varmt. Shop till you drop! Kanske får en lite boost inspiration av det :-)

En avbock på to do listan, nästa blir kl 16:00 då vi träffar magistern.

Idag utvecklade jag min äggröra en del. 2 ägg salt och lite grädde som vanligt, idag blandade jag i fiberfin linfrön och MCT olja. Lite mer mättande. Kyckling och tzatziki (left over sen kvällen före ju) till det.

Nu kör jag te med grädde, en enormt stor kopp. Så jag klarar mig en stund.