måndag 13 januari 2014

Cocktail

Svårt att hålla isär tankarna idag. De blandas hejvilt och jag kan inte greppa en enda. Ett virrvarr av tankar på träning smärta jobb kärlek barn framtid familj mat landstinget styrka inte orka. Alla tankarna gör mig lika förvirrad med känslorna. De går hand i hand. Frustration uppgivenhet besvikelse blandas med nyfikenhet vakenhet och lust. Det starkaste jag har med mig är att allt måste bli bra. På så många fronter bara måste det bli bra.

Jag orkar inte krysta fram bokstäver och ord som blir till meningar. Ändå tycker jag inte att jag mår dåligt, jag bara orkar inte sortera och reda ut. Kanske det som visar på att man inte är helt frisk. Hade jag varit pigg och kry hade jag klarat av att bena ut och spaltat upp. Nu bara blandas allt som en cocktail.
Nya tag i morgon.

Kör min första PF nu sen månader tillbaka. Fick inspiration av en bok jag fick på posten idag. Åse Falkman. Men jag kör 8/16. Så klockan 11:00 får jag äta i morgon. Dumt? Tja om detta påhitt är dumt när man äter morfin och kör sjukgymnastik återstår att se.