söndag 5 januari 2014

Mix

Torsdag:

Sjukgymnastiken drog igång igen och det kändes hur bra som helst! Ont på kvällen men det är smällar jag får ta numer. Jag är så glad att det är ett nytt år, vardag igen och jobba jobba jobba-känsla i kroppen.


Fredag:

Idag har jag upplevt en hisnande berg och dalbana! Jag tror jag gått igenom alla känslobenämningar som finns, (tänker INTE skriva om alla känslor och förknippade händelser!)
  • Tillfredställelse i morse då jag vaknade med en ok rygg.
  • Frustration när jag fick promenera fruktansvärt långsamt runt udden eftersom höften smärtade. Gör fortfarande.
  • Välbehag när jag cyklade hos min bästa sjukgymnast.
  • Uppgivenhet på tidiga kvällen när den "vanliga" smärtan kommer.
  • Glädje när jag fick underbara nyheter från en vän, blev riktigt varm i hjärtat!
  • Kärlek när jag såg film på barnen från när dom var små. 
  • Ilska, besvikelse, ledsamhet har jag också upplevt...
Lördag:

Mkt bättre och stabilare dag humörmässigt. Dukade upp till stor frukost då vi hade 2 nattgäster!  Snabbesök, promenad i regnet och ost och kex. Inte så många funderingar denna dag.




















Idag, Söndag, vankas testcykling vid Falu Kanotklubb och städa undan lite julsaker. Nu måste tulpanerna och vår gardinerna fram!!


tisdag ska jag ringa ortopeden själv har jag bestämt. Säga att jag fått OK på att träffa ryggläkare men vill veta vänte tid eller, i bästa fall, om jag fått en tid redan (som inte hunnit fram i posten). ´Min läkare från VC ska ringa mig också så jag ska göra mig förberedd med info och medicinfrågor. Måste ta upp problemet med min mage. Livrädd för magsår fast jag vet det går att fixa.