lördag 11 januari 2014

Formfranska

Igår bakade jag formfranska Ala LCHF! Har varit sugen på rostbröd länge men inte kommit mig för att baka. I går gjorde jag det och det var lätt som en plätt! OCH supergott, snudd på det bästa... (bröd med hasselnötsmjöl är svåra att slå!)

 
 
 
Igår kväll blev det rostmacka och tee istället för choklad vilket betydde en hel dag utan extra kolhydrater i form av frukt eller choklad. Börjar sansa mig! Tror att frukt triggar mig faktiskt, vilket är tråkigt för jag har saknat att äta det. Men nöden har ingen lag så jag skippar det igen.
Är svårare än vanligt att stå emot det där otäcka sockret denna gång. Ångrade att jag släppte på spärren men är man inte frisk till 100 % är allt mycket mycket jobbigare och mer påfrestande. Jag får hela tiden kämpa det där lilla extra, speciellt när jag cyklar och är hos sjukgymnasten. Konditionen är ju tappad och morfinet gör sitt för att motarbeta... MEN jag är ju som jag är och kämpar på :-)