tisdag 7 januari 2014

Landstinget Dalarna i ett nötskal!

Känner en grym uppgivenhet och frustration. Hets och tröst äter Toffifee. (ja, jag får ont i magen) Vet att det inte är OK lchf mässigt...Men idag har jag tappat alla spärrar och jävlaranamma jag har. Pratade med ortopeden i morse för att jag ville stämma av. Det visade sig att det blev allt annat än goda nyheter. En väntetid på ca 4 månader. Och då ska jag få träffa en sjukgymnast som är expert på ländryggen. Är han inkörsporten eller? Trodde jag skulle få träffa en läkare. MEN ryggteamet ska jag till iaf. Om hundra år känns det som. 4 månader är en evighet för någon som har en smärta som jag. Nu känns det som om någon vill mig illa. Som om någon sitter och skrattar högt och så där elakt.
Jag är tveksam till att jag orkar fortsätta hålla humöret uppe. Att jag ens vill träna mer. Kan ju bara ta ett piller så försvinner det onda. Enkelt. Tydligen så det fungerar med landstinget idag. Jag tappade all den lilla energin jag hade i dag på fm. Idag tog vägen slut. Hur ska jag kunna vänta ännu längre? Har redan väntat alldeles för länge. I Juni började jag ringa landstinget Dalarna, till min vårdcentral för att få hjälp med min onda rygg. Jag har kört sjukgymnastik med världens bästa sedan 8 augusti. Det är 7 januari nu och tiden mellan där har jag ätit morfin, gjort alla röntgen undersökningar man kan göra och uteslutit både det ena och det andra. Jag har fått konstaterat mina tre fel och min husläkare har konsulterat med ryggteamets läkare för att få ordning och hjälp med min smärta och värk. Jag har fått tjata till mig en läkartid. Jag har varit till akuten två ggr för att be om hjälp. Men än i dag sitter jag och väntar på att få bukt med mitt onda. Jag får ju bara smärtstillande och det tar ju inte bort de problem jag har. Nej, vet hut Landstinget, helikopter kan ni köpa men ge en vanlig Svensson en problemfri vardag det går inte.

T har varit enormt duktig de senaste dagarna, tränat 2 pass de senaste 4 dagarna tror jag och 1 idag. Känns som om det är rätt sport :-) MEN nu på kvällen var hon kokhet, 40 graders feber och frossa. Fin skolstart.

Hade tänkt skriva om drömmar hopp och kärlek då vi äntligen fått tummen ur och bestämt att vi ska åka till Kroatien! Måste bara bli frisk, spara ihop pengar och planera lite. Misstänker att det blir 2015. Men det kändes inte så himla roligt längre att skriva om det. Jag har bara negativ utstrålning idag. Men så är läget och så ligger landet. Roligare kan man ha det.