onsdag 22 januari 2014

Tid för besök!

I dag ringde jag för att kolla läget, om dom mot förmodan kanske skulle kunna leverera en tid. Förklarade att jag haft en grym helg med smärta. Att jag de senaste dagarna haft hemskt ont. Mkt värre än vanligt. Hon i andra änden verkade läsa igenom hela min journal där på skärmen för det var tyst länge ibland, trodde nästan att samtalet hade brutits, men så kommer det ett litet ja emellanåt som en förklaring på att hon läste och samtidigt bekräftade sin närvaro. Som om hon visste vad jag tänkt. Det slutade iaf med att jag fick en tid bokad den 12 feb. Helt obegripligt egentligen, för jag hade inte väntat mig det. Mycket glädjande iaf så nu får jag kämpa mig igenom dessa långa dagar och nätter. Överleva ett tag till... Kämpa! Just nu är kämparandan på minus. Kan man gå back på kämparkontot? Har inte ens varit ute på promenad. Men det har ju sin förklaring, efter bara några minuter bränner det som eld bak i ryggen. Det hugger som knivar när jag rör mig, då jag ska ta på mig skorna. Så jag väljer att vila dessa dagar. Brukar alltid tänka tvärtom men inte nu. Nu tar jag en extra tablett och vilar tills det värsta släpper.

Min lille man kom hem med matsedel för skolmaten. Snappade upp en speciell maträtt tisdag v 8. Superkul!