onsdag 15 januari 2014

Gårdagen

Gårdagen var tung, fysiskt trött. Tillbringade större delen av timmarna på dygnet i soffan. Var i väg på morgonen och gjorde mina övningar hos sjukgymnasten, vilket gick bra. Vid lunch var jag bara tvungen att ta en promenad för solen kikade fram och termometern visade -8 så det var perfekt. Släpade mig runt med mina stavar och spikskor, det knarrade fantastiskt under skorna. 2,81 långsamma km blev det. Vintern visade sin bästa sida! Nattlinnet åkte på redan kl 18 och var sov trött när barnen myste i soffan. Hoppas på att ha lite mer energi i dag.

Vaknade nog aldrig riktigt till igår. Men fokusen var iaf på mat och periodisk fasta. Jag klarade 16 timmar! Upplägget kändes ok, visste precis vad jag skulle äta. Det bästa med PF är ju att man sover bort en hel del timmar. Jag åt det sista kl 19 och kunde äta igen kl 11 dagen efter. Precis lagom :-) Sen hur det fungerar med min medicin och mitt sinnestillstånd tål att diskuteras. Tvivlar på att jag kan fixa det idag för jag är hungrig nu och har 3,5 timmar kvar. Behöver inte köra fasta varje dag, men det gjorde jag när jag var som piggast. Har funderat på 5:2 men vill inte ramla tillbaka till att räkna maten jag äter, så jag lurar på att fortsätta med 16:8. MEN jag ska kanske prova innan jag säger helt nej. Men behöver massor av energi, inspiration och recept innan jag kör på 5:2.
Fastabryt med en omelett med brieost


Mellis Te  och rostade mandlar med smak av lakrits och havssalt


 
LCHF pasta med carbonara, supergott och mättande.

Kvällsmackor kl 20. Fick inte i mig alla. Men NU 12 tim senare är jag HUNGRIG :-)